Update
Tue 22 Aug - 03:40 uur

Regen van klachten over Reggae Rotterdam Festival

Regen van klachten over Reggae Rotterdam Festival

Wat een leuk en gezellig festival moest worden is voor veel bezoekers van het vandaag gehouden Reggae Rotterdam Festival uitgemond in een enorme teleurstelling. Dat blijkt uit een stroom van klachten die te lezen is op de Facebook pagina van het festival. Bezoekers zijn ondermeer niet te spreken over de drukte op het festival, de lange wachttijden om binnen te komen en eten te halen, het geluid en de korte shows van artiesten.

Het aantal recensies met het laagste cijfer 1 nam snel toe vanaf het einde van het event. Een selectie van de recensies:


17 Comments on Regen van klachten over Reggae Rotterdam Festival

  1. Thorno // 31 juli 2017 at 09:35 //

    De zon op je bol, blow in je mond en heerlijk genieten van de diverse reggae-artiesten. Een bijna perfecte dag. Tot dat… meneer Eek-a-mouse zich weer eens van zijn arrogante kant liet zien. Dat gaf toch wel even een domper op de gezellige sfeer.
    Tja, het had net geregend en het was een flinke modderzooi op diverse plekken maar dat hoort nou eenmaal bij dergelijke open lucht festivals. Als je je daar aan stoort kan je beter naar een schouwburg gaan. Wij waren vrij snel binnen maar we waren dan ook op tijd van huis gegaan.
    Goed, een paar punten voor verbetering zijn wel te benoemen.
    Te weinig munt-verkoop punten. Te weinig eet-gelegenheden en veel te lange pauses tussen de optredens. Daar staat wel tegen over dat de drank-verkoop punten heel vlot waren. Het langst dat ik op een drankje heb gewacht was 2 minuten. Complimenten aan de mensen van de drank tenten.
    Waar ik me wel over verbaasde waren de kleine kinderen die ook op dit festival rondliepen. Een festival waar volop gedronken en geblowd wordt zou toch de zelfde criteria moeten hanteren als een bar. Daar komen ook geen kinderen. Maar ik begrijp die ouders dan ook niet. Tenzij je je hele leven onder een steen hebt gelegen, zou je toch kunnen weten wat er zo’n beetje op een festival gebeurt en daar wil je je kinderen toch niet aan blootstellen?
    Al met al een geslaagde dag maar ik stel voor dat bij een volgende keer de organisatie eens goed gaat kijken hoe andere lang- en goed-lopende festivals georganiseerd zijn. 😉

  2. Wat een rot organisatie
    Sta j daar als hoogzwangere word j toch niet voorgelaten.ploeteren door modder.1 uur gestaan om alleen munten te kopen.vanaf half 6 gestaan in de rij om eten te kopen en storte letterlijk in.kom j pas 7.45 aan de beurt.
    Mijn tickets heb ik verzekerd dus hoop mijn geld terug te krijgen
    Gezien mijn situatie..nieteens door n nooduitgang kon je weg.niet rekeninghoudende
    Bizaaaarrrrrrr

  3. Wij hebben het prima naar ons zin gehad, jammer dat Eek a Mouse zijn ballen niet bij zich had maar verder, de zon scheen, prachtige mensen ontmoet, lekker gedanst. Mensen kom beter voorbereid, eet een lekkere warme maaltijd voordat je komt, de blubber kon je weten, het had aardig geregend (aanpassing schoenen) ga geen muntjes halen bij het eerste verkooppunt, ik wil de organisatie bedanken voor het eerste festival die zij organiseerde en vragen te leren om volgend jaar minder zeikers te hebben, dat geldt ook voor jullie (zeikers) one love

  4. Al met al gezien de omstandigheden (regen) een prima festival. Reacties over lange wachttijden bij muntverkoop en bar zijn erg overdreven. Of was ik op een ander festival? Mooie aankleding van het terrein, en vooral relaxte sfeer en goede muziek. Dat Eek a Mouse tegenviel, werd ruimschoots gecompenseerd door de rest van het programma.

  5. Sjerhiel // 31 juli 2017 at 11:13 //

    Voor die persoon die zegt geen kinderen. Er is zelf door hun gepromoot dat er een aparte kids area zou zijn dus die vlieger gaat niet op. Als je daar de hele dag bent wil je gewoon wat eten hebben. Want ook al heb je thuis gegeten tegen een uur of 7 wil je een hapje eten. Daarnaast was het gewoon zwaar onveilig teveel mensen op zo een klein gebied. Over het veld kan ik me niet druk maken shit happens. Maar dan is er Howard Komproe met zijn lompig heid gewoon schreeuwt dat we allemaal onze bek moeten dichthouden want hij wordt betaald van onze belasting centen dan wordt je gewoon boos. Dat een artiest pas een anderhalf uur later begint een totaal geen communicatie hier over is gewoon bagger. Wil je naar de andere stage en ja hoor dat de artiest ook niet op tijd. Ik ben ook iemand die positief is maar we moeten wel eerlijk blijven het was zwaar bagger geregeld

  6. Gorge // 31 juli 2017 at 11:34 //

    Over de slechte organisatie is al heel veel gezegd.
    Wat mij vooral heeft verbaasd is dat het totaal in tegenstrijdigheid was met de reggae gedachte.Te veel belust op heel veel en snel geld verdienen.

    Het laten stoppen en het laten afbreken van het Soundsystem King Shiloh en de reggae legende Jah Shaka vanwege geluidsoverlast was een gotspe en totaal zonder respect!

    Deze locatie is totaal niet geschikt gebleken met al de ” regeltjes ” vanwege de geluidsoverlast voor omwonenden en overige ” belanghebbenden “.

  7. Jolanda // 31 juli 2017 at 12:00 //

    wat een slecht festival was dit. 2,5 uur in de rij staan voor eten. Ben je aan de beurt, is de helft al op. Veelste druk. slecht geluid

    klachten zijn zeker NIET overdreven.

  8. Was gewoon kut ga maar eens in Amsterdam kijken hoe je eten moet serveren munten gehaald om te eten alles uitverkocht naar een uur in de rij gestaan goed geregeld dus niet

  9. Claudia // 31 juli 2017 at 12:37 //

    By far het slechtst georganiseerde festival waar ik ooit ben geweest.
    In een notendop, 200 euro lichter met zijn 2 voor IN DE RIJ staan. Bij binnenkomst 35minuten, de munten 30minuten, het eten heb ik na 3 keer 30 min ( om 6 uur, om 7 uur en om 8 uur geprobeerd) maar laten gaan. Heel zonde, want ik heb wel munten gehaald voor 2 personen om te eten. Dat kreeg ik om half 9 ook niet meer weg gedronken. Afgezien dat dit vervelend is, is dit ook gevaarlijk. Mensen staan in de zon te drinken en te blowen, lage bloedsuikerspiegels en kunnen gewoon geen eten halen. Godzijdank stond daar een OLA meisje met Magnums en Raketjes, dat is het enige waar je aan de beurt was binnen korte tijd.
    Laat staan de artiesten. Of ze komen pas na 1 a 1,5 uur opdagen en zijn binnen 15 min weer weg, of een artiest die meer met zijn publiek bezig is dan dat hij muziek maakt en gewoon optreedt. Ik lees veel klachten over dat er veel pauzes waren ipv optredens. Helemaal waar, echter was dit vaak nog wel beter dan de optredens die er dan WEL waren. Behalve Alpha Blondy, save the best for last. Godzijdank scheen de zon, dat was nog het enige positieve. De blubber was vervelend, maar kan de organisatie niets aan doen. Dan de kids. Daar de regelgeving steeds strenger wordt over waar je tegenwoordig wel of niet mag roken ivm de schadelijke stoffen, werkelijk onbegrijpelijk dat kinderen op een festival als dit waarbij wiet zelfs in de (reggae)cultuur verweven zit, toegelaten werden. Is een verantwoording van de ouders, maar een organisatie als dit zou hiervoor een stokje moeten steken. De vogels die over het park vlogen, vlogen zo stoned de boom in. Ook als zwangere vrouw, zou je eigenlijk niet naar binnen willen gaan.
    Dus helaas, slechte ervaring. Ik sla volgend jaar een jaar over mocht het weer georganiseerd worden en zal dan de reacties afwachten. Ontzettend jammer want wij zaten er al maanden naar uit te kijken.

  10. Ik heb zelf op Eek-a-Mouse na ook een prima festival gehad. Uiteraard zijn er verbeterpunten. Geef aan dat er meer verkoopplaatsen zijn voor munten en geef mensen de gelegenheid om het terrein te verlaten. Eten mag je niet meenemen, waardoopr je bent aantgewezen op de minimale hoeveelheid eettentjes waarbij je ook nog eens teveel betaalt.
    Ik had mede door de strakke goed uitziende aankondigingen op de website en facebook el een professionele organistaie verwacht. Dit viel zwaar tegen.
    Hoop echter dat er volgend jaar een vervolg komt waarbij men heeft geleerd van de 1e editie. En laat ook nu op de website en facebook iets laat horen van excuses voor de vertragingen. Want mooie aankodigen zijn mooi, maar als publiek teleurgesteld is, dan moet je uitleg geven. Zo dwing je de in de reggaescene bekende kreet respect af.

  11. Terra // 31 juli 2017 at 14:42 //

    Dat er blubber was kon je verwachten ga daar niet over zeuren mensen. Maar er moeten echt meer eet tentjes komen! Zodat alles wat verdeelt wordt. En meer hokjes waar je munten kan halen. Misschien een idee om meer open bakken voor de afvalplaatsen zodat je het afval makkelijk er in kan gooien? En graag meer echte Reggae muziek waar je lekker op kan dansen dat doet een mens ook altijd goed. Verders volgend jaar weer maar dan beter. Let op onze punten en ga er mee aan de slag.

  12. Sorry hoor maar afgezien van het heerlijke weer wat we toch hadden, en de goede sfeer was het festival zelf verder nou niet echt top, de muziek was af en toe onverstaanbaar of juist weer te luid zonder muziek, etens rijen absurd lang en daarna uitverkocht en nog eens achterlijk duur, dit alles ontkent de organisatie maar dat maakt verder niet uit, doe er wat aan, dan heb je nog een tweede editie

  13. Shalita // 31 juli 2017 at 20:43 //

    Hoef er niet veel aan toe te voegen, alles is al gezegd!.
    Geduld is een schone zaak zeggen ze, maar die van ons was al snel op.
    Een grote les voor de volgende organisatie, als die ooit nog gaat komen.
    Hoogte punt, Kenny B, en het mooi weer.

  14. Yolanda // 1 augustus 2017 at 12:20 //

    Ergste festival ooit. Zeer zeer slecht. Geen eten. Domme brug naar wc etc etc

  15. Echt te weinig eten. Op foodtruck festivals zijn er meer trucks voor minder mensen. Echt super slecht. Ik mag hopen dat de organisatie mensen die dit jaar een kaartje gekocht hebben op de een of andere manier zullen compenseren. Door lange rijen en uitverkocht eten muntjes niet kunnen gebruiken en niet kunnen retourneren.

  16. Ferry Huis // 2 augustus 2017 at 08:42 //

    Onvoorstelbaar wat een aanfluiting >
    waar kan ik mijn geld terug krijgen ? uren wachten voor niets , veel munten over …
    Onbegrijpelijk dat Algemeen Dagblad festival adviseerde.

  17. f.verver // 2 augustus 2017 at 08:52 //

    uren in de rij , en dan ook nog zeer slechte controle.
    weer in rij voor munten, wachten op Eek a mouse ,met aan horen van zeer slechte Dj op podium totaal geen binding met publiek wat een amateur.
    vervolgens uren in rij voor food …
    wij hebben het opgeven naar 3 uur en vertrokken wat een afgang, geen artiest gezien .
    Ga er vanuit dat organisatie het gaat vergoeden , gegevens van betalingen zijn immers bekend .
    bovendien nog een aantal munten over … wat een …..